بررسی سیستمهای نوین رانش در شناورها با تأکید بر مسائل هیدرودینامیک |
کد مقاله : 1123-MSRI2 |
نویسندگان |
حسین زارع *1، حسن قاسمی2 1دانشجو 2هیات علمی |
چکیده مقاله |
اکثر شناورها برای غلبه بر مقاومت و حرکت در دریا، از سیستمهای رانش پروانهای استفاده میکنند. امروزه هدف اصلی محققان این است که با ارائه طرحهای جدید، بازدهی سیستم رانش را افزایش دهند. از طرحهای ارائهشده در این زمینه، میتوان به دو طرح اشاره کرد: پروانههای هممحور و پروانه با نوک خمیده. این طرحها باعث افزایش بازدهی سیستم رانش میشوند. علاوه بر این، در چند سال اخیر با الهام از برخی طرحهای مطرحشده در صنایع هوایی، نوع جدیدی از پروانه بانام پروانه به هم چسبیده در نوک، ابداعشده است. این پروانه باعث افزایش قابلتوجه راندمان سیستم میشود؛ بسیاری از مؤسسات تحقیقاتی این نوع از پرهها را بهعنوان نسل جدید پروانه در سرتاسر دنیا معرفی کردند. بنابراین در این مقاله تلاش میشود تا با الهام از طرحهای اخیر، به هندسهای جدید از پروانههای دریایی دستیافته شود که قابلیت افزایش سرعت و راندمان کلی سیستم را داشته باشد. ازآنجاکه هندسه این پروانه ارائه نشده، لذا هدف اصلی این است که با تهیه مدل سهبعدی، مشخصات هندسی این پروانه تهیه شود. |
کلیدواژه ها |
پروانه دریایی، زاویه گام، زاویه ریک، زاویه اسکیو، پروانه شرو |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |